Play with me ?

Play with me ?

PROJE HAKKINDA

 

Oyun oynamak çoğu zaman sadece eğlence aracı olarak görülmektedir. Oysaki oyun çocukların gelişiminde, sanılanın aksine çok daha büyük önem taşımaktadır. Özel gereksinimli öğrenciler en az iki gelişim alanında akranlarından anlamlı düzeyde farklılıklar sergileyen bireylerdir. Bu nedenle özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde oyunun aktif kullanılması ile öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri sağlanabilir

 

Özel gereksinimli öğrenciler oyun etkinlikleri ile kavram ve zihinsel gelişimlerinin yanı sıra sosyal beceri de edinebilmektedirler. Ayrıca oyun etkinlikleri ile iletişim ve etkileşim kurmayı, arkadaş edinmeyi, beraber çalışmayı ve bireysel olarak güçlü ve zayıf yanları ile birbirini tamamlamayı öğrenmektedirler. Projemizde; özel gereksinimli öğrencilerle, tüm bu amaçları kapsayacak şekilde yer oyunları uygulamayı planladık. Proje sonucunda, örnek oyun uygulamaları hazırlayıp yaşantılarımızı e-kitap üzerinden yaygınlaştırmayı hedeflemekteyiz.

05.11.2021 363

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05-11-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03-12-202103-12-202103-12-202103-12-2021

 

 

PROJE HAKKINDA

Oyun oynamak çoğu zaman sadece eğlence aracı olarak görülmektedir. Oysaki oyun çocukların gelişiminde, sanılanın aksine çok daha büyük önem taşımaktadır. Özel gereksinimli öğrenciler en az iki gelişim alanında akranlarından anlamlı düzeyde farklılıklar sergileyen bireylerdir. Bu nedenle özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde oyunun aktif kullanılması ile öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri sağlanabilir. Özel gereksinimli öğrenciler oyun etkinlikleri ile kavram ve zihinsel gelişimlerinin yanı sıra sosyal beceri de edinebilmektedirler. Ayrıca oyun etkinlikleri ile iletişim ve etkileşim kurmayı, arkadaş edinmeyi, beraber çalışmayı ve bireysel olarak güçlü ve zayıf yanları ile birbirini tamamlamayı öğrenmektedirler. Projemizde; özel gereksinimli öğrencilerle, tüm bu amaçları kapsayacak şekilde yer oyunları uygulamayı planladık. Proje sonucunda, örnek oyun uygulamaları hazırlayıp yaşantılarımızı e-kitap üzerinden yaygınlaştırmayı hedeflemekteyiz

 

 

AMAÇLARI


• Çocuklarda hayal kurma, empati, çözüm yolunda ilerlemek , 

• Bir soruna çözüm bulma becerisini kazandırmak,
• Hedefe ulaşmak,
• Eğlenerek edinebilmek,
• Hayal gücü geliştirerek kullanılabilir hale getirmek,
• Sosyalleşme becerisini güçlendirmek,
• Motor gelişimini desteklemek,
• Gözlem yeteneğini kazandırmak,
• Grup Bilinci oluşturmak,
• Sıra alma, bekleme, yönergelere uyma davranışlarını kazandırmak

 

 

 

 

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların temelde oyuna karşı pasif bir yaklaşımda bulundukları, zaman ilerledikçe ve doğru telkinlerin yardımı ile oyun topluluğu içinde, oyun görevlerinde normal gelişim gösteren çocuklara yakın tercihlerde bulunmaları, oyunun çocukların dil, sosyal, motor, öz bakım ve bilişsel gelişim alanlarını olumlu yönde etkilemesi gibi sonuçlar beklenmektedir. Planlanan eğlenceli etkinlikler ile öğrencilerin insanlarla iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek, hayal güçlerini ve kelime hazinesini desteklemek, dikkat toplama ve konsantrasyon becerilerini geliştirmek ve sahip olduğu enerjiyi doğru şekilde kullanmasını sağlamak amaçlanmıştır. Ayrıca projemizin ürünü olarak, proje sürecinde gerçekleştirilen yer oyunları etkinliklerinin birleştirilerek yer oyunları kitabı oluşturacağız.

 

 

 

  

Proje Ortakları

 Gülcan KAYA-BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu I.II.III. Kademe Bursa/TÜRKİYE  

1992-Bursa doğumlu olup 2015 yılı Uludağ Üniversitesi özel eğitim öğretmenliği mezunudur. 2019-2021 yılları arasında Uludağ Üniversitesi Zihin Engellilerin Eğitimi alanında yüksek lisansını tamamlamıştır. OSB'ye sahip çocuklarla çalışmalar yapmaktadır. Hakemli dergide yayımlanan 2 makalesi mevcuttur. 6 yıllık çalışma hayatı boyunca çeşitli eğitim kurumlarında görev yapmış olup şuan BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu'nda görev yapmaktadır.

 

Merve GÜNEL-Atatürk İlkokulu Şırnak/TÜRKİYE  

1995 Bursa doğumlu olup 2018 yılında Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği mezunudur. Yaklaşık 3 yıl özel rehabilitasyon merkezlerinde öğretmen olarak görev yapmıştır. Görev yaptığı süre içerisinde yoğun olarak 0-6 yaş okul öncesi dönem OSB ye sahip çocuklarla çalışmıştır. Şuan Atatürk İlkokulu'nda işitme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerle çalışmaktadır.

 

ESRA ARIN ÇETİN-BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu I.II.III. Kademe Bursa/TÜRKİYE  

1984-Ankara doğumlu olup 2006 yılı Ankara Üniversitesi özel eğitim öğretmenliği mezunudur. OSB'ye sahip çocuklarla çalışmalar yapmaktadır. 15 yıllık çalışma hayatı boyunca çeşitli eğitim kurumlarında görev yapmış olup şuan BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu'nda görev yapmaktadır.

 

Ahmet Can DİPİ-BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu I.II.III. Kademe Bursa/TÜRKİYE  

1996-Afyonkarahisar doğumlu olup 2018 yılı Uludağ Üniversitesi özel eğitim öğretmenliği mezunudur. Zihinsel yetersizlikten etkilenmiş ve OSB'ye sahip çocuklarla çalışmaktadır. 2019 yılından beri BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulunda görev yapmaktadır.

 

Sinem DOĞAN-Çağdaş Özel Eğitim Uygulama Okulu Ankara/TÜRKİYE  

1987 Adana doğumlu olup 2005 yılı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği mezunudur.Yaklaşık 1 yıl özel eğitim rehabilitasyon merkezlerinde öğretmen olarak görev yapmıştır.2015 yılından beri Çağdaş Özel Eğitim Uygulama Okulunda orta-ağır zihinsel yetersizliği bulunan bireylerle çalışmaktadır.

 

 Nedim GÜDÜK Eğerci İlkokulu Devrek/ZONGULDAK  

1995-Giresun doğumludur. 2018 yılı Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği mezunudur. Yaklaşık 1 yıl Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde yönetici ve öğretmen pozisyonlarında görev yapmıştır. Görev süresince OSB, Down Sendromu, Zihinsel Yetersizlik, Öğrenme Güçlüğü yetersizlikleri bulunan çocuklarla çalışmıştır. Şu an Eğerci İlkokulu'nda Hafif Zihinsel Yetersizlik ve İşitme Yetersizliği bulunan bireylerle çalışmaktadır.